Mrt 30 2009

Wonderlijke genezingen in de Naam van Jezus Christus (video)

a href=”http://3.bp.blogspot.com/_1-ix4oQPik8/SdCkmQsv-eI/AAAAAAAAAi0/puOVbxWu1Tc/s1600-h/bibu08_2703Bleskens_108630a.jpg”img id=”BLOGGER_PHOTO_ID_5318932137149200866″ style=”WIDTH: 400px; CURSOR: hand; HEIGHT: 214px” alt=”" src=”http://3.bp.blogspot.com/_1-ix4oQPik8/SdCkmQsv-eI/AAAAAAAAAi0/puOVbxWu1Tc/s400/bibu08_2703Bleskens_108630a.jpg” border=”0″ //abr /emJanneke en Teus Vlot/embr /br /Eind maart 2007 kwam Janneke Vlot in het landelijk a href=”http://www.ad.nl/binnenland/article1219830.ece”nieuws/a.br /Zeventien jaar lang was zij door Dystrofie, een aandoening van het zenuwstelsel, aan het bed gekluisterd. Nu is ze weer helemaal gezond en loopt ze weer door de wonderbare kracht van Jezus! br /br /Deze genezing vond plaats in de Levenstroom gemeente in Leiderdorp. Het Erasmus Medisch Centrum stelt inderdaad dat Janneke genezen is, maar heeft er geen verklaring voor.br /br /span id=”fullpost”strongBekijk de video./strongbr /br /object height=”344″ width=”425″param name=”movie” value=”http://www.youtube.com/v/LEqZ9qDOBoUamp;hl=nlamp;fs=1″param name=”allowFullScreen” value=”true”param name=”allowscriptaccess” value=”always”embed src=”http://www.youtube.com/v/LEqZ9qDOBoUhl=nlfs=1″ type=”application/x-shockwave-flash” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” width=”425″ height=”344″/embed/objectbr /br /Jezus zei: Marcus 16:17 em”Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: In mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen.” Nadat hij dit tegen hen had gezegd, werd de Heer Jezus in de hemel opgenomen en nam hij plaats aan de rechterhand van God./embr /br /Al a href=”http://www.bestaatgod.net/”deze feiten /awijzen naar het bestaan van God. De a href=”http://www.bestaatgod.net/”video’s/a over de God van wonderen kunnen je leven veranderen. Aanwijzingen dat God bestaat zijn er veel maar het is belangrijk om een eerlijke en open houding naar Hem toe te creeëren. Velen hebben aan God gevraagd: “God, als U bestaat, toon Uzelf dan aan mij.”br /br /Ik daag je uit om datzelfde korte gebed te bidden voordat je begint. Wie zoekt, zal vinden!br /br /Bron: a href=”http://www.bestaatgod.net/”Bestaat God?/abr /br /br /God’s Zegen,br /emHenk amp; Justme/em/span

109 responses so far


Bookmark and Share

109 Responses to “Wonderlijke genezingen in de Naam van Jezus Christus (video)”

  1.   Teakeon 30 Mrt 2009 at 17:12

    oke, en nu nog een verklaring hoe het komt dat die spieren niet zijn verslapt na 17 jaar.BR/al na een week ziekenhuis (lees: coninu op bed liggen) kan je al niet meer fatsoenlijk op je benen staan, lopen doe je als een dronkeman!!BR/BR/ik moet toegeven, het is leuk in scene gezet.BR/BR/kwakzalverij 1e klas!!

  2.   Anonymouson 30 Mrt 2009 at 17:37

    hoe kan je zggen dat een kwakzalverij is.want ze was bij de ziekenhuis opgegeven en al wil je niet geloven God heeft laatste woord.Wie echt zoekt zal vinden.Jezus zei het koninkrijks gods is gekomen.Lees Marcus 16.15.17.En voor dat je oordeelt pak de bijbel en zie het niet als een boek elke letter leeft door de heilige geest.Wie relatie heeft met Jezus zal geleid worden door de heilige geest.Dan zal de gaves ook onderscheiden worden.Want in Afrika worden vele die zich bekeren tot Christus genezen op wonderbare wijze .Dus zoek ze koninkrijk en gerechtigheid alles zal je bovendien beschonken worden.Ken je weg van Jezus echt.Want hij is de deur en wil binnekomen en wonder voor je doen in je leven ook.Jezus is geen relegie maar de weg de waarheid en leven.

  3.   janon 30 Mrt 2009 at 20:06

    blablabla, er zijn zoveel verhalen van mensen die zo genaamd zijn genezen, en die een week later of een maand later weer dezelfde klachten kregen,BR/of deze vrouw kon al lopen of positieve energie heeft haar tijdelijk doen lopen.BR/en ik denk wel dat oprecht geloof in iets,totale toewijding, en positieve energie tot veel dingen in staat kunnen zijn, maar zeker niet voor altijd en ook niet door een god van alle theologieen die we kennen.

  4.   Hanson 30 Mrt 2009 at 20:12

    Er zal een dag komen dat er niets meer te ontkennen valt en dat je met je neus op de feiten zal worden gedrukt. Hopelijk is het dan niet te laat voor jou. JEZUS LEEFT!!!

  5.   douweon 30 Mrt 2009 at 20:43

    Hallo iedereenBR/BR/Deze lieve zuster is samen met haar man bij ons in de gemeente geweest enkele maanden terug. En neeem maar van mij aan dat Jezus deze mevrouw zeer zeker heeft aangeraakt en genezen.geweldig getuigenis. Alle eer aan Jezus.

  6.   Anonymouson 30 Mrt 2009 at 20:50

    ook ik heb een vriendin van haar gesproken, die ik ontmoette op een conferentie van de EO,BR/we stelden ons vorr aan elkaar en zij kwam uit de woonplaats van mevr. Vlot.BR/Nieuwsgierig en sceptisch als ik ben vroeg of het echt waar was en hoe het met haar ging. Het antwoord was dat het heel goed met haar gaat momenteel.

  7.   Anonymouson 30 Mrt 2009 at 21:01

    wat ik vreemd vind is dat sommigen de klachten weer terug krijgen wie reageerd?of zie ik het verkeerd.

  8.   Anonymouson 30 Mrt 2009 at 21:39

    Er zullen vele komen uit Zijn Naam en wonderen verrichten.BR/Is dit een wonder van satan of een Wonder van God.BR/Ooit zullen wij het weten.BR/Marten Dek de Vrijwillige BR/Sabbatsvierder.

  9.   Anonymouson 30 Mrt 2009 at 21:51

    Velen hebben aan God gevraagd: “God, als U bestaat, toon Uzelf dan aan mij.”BR/BR/Ik daag je uit om datzelfde korte gebed te bidden voordat je begint. Wie zoekt, zal vinden!BR/BR/God openbaarde zich viermaal aan mij persoonlijk.BR/De vierde maal dat ik de Sabbat mocht verkondigenBR/uit Zijn Naam.BR/BR/Kan dat ook van satan zijn?BR/Ik weet voor 100% zeker dat het van God afkomstig is en bewijsbaar is gebleken vanuit Zijn Boek de Bijbel.BR/Een andere dag komt er niet in voor.BR/BR/Henk en Justme, geloof maar dat ik veel heb gebeden om te weten dat het van God was en is. BR/Hij gaf het antwoord op meerdere manieren maar vooral, “Lees Mijn Boek”BR/BR/De Bijbel is volkomen. Geen Woord teveel of tekort. Geen verhaaltjes of wat dan ook.BR/Voor de een verhaaltjes BR/Voor de ander een bittere pil BR/Voor anderen en mij, “De Waarheid van Zijn Liefde”BR/AmenBR/BR/En daarom ben ik een vrijwillige Sabbatsvierder geworden.BR/Niet door mensen geleerd maar door God zelf in mijn hele wezen geëtst zoals Jezus het ons beloofde.BR/”Ik zal de WET in je hart leggen”BR/Marten Dek.

  10.   Wilsophieon 30 Mrt 2009 at 22:14

    gt;gt;Velen hebben aan God gevraagd: quot;God, als U bestaat, toon Uzelf dan aan mij.quot;gt;gt;BR/Wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen.BR/God openbaart Zich door Zijn Zoon dus door Zijn Woord.BR/En het genezen van een ziekte is toch een tijdelijke aangelegenheid. Als ik moet sterven, dan ga ik naar de Heer en daar is het verreweg het beste…

  11.   dutchlionfrans1953on 30 Mrt 2009 at 23:19

    B@Teake! Wat doe jij eigenlijk hier? BR/BR/Ik verheug mij in en met de genezing van deze vrouw! Jij klinkt als een moderne Farizeeér… maar daar heb ik meer respect voor. BR/BR/Jij bent gewoon een kwajongen die manieren moet leren! Dat geldt velen in de anonimiteit van het Internet!/B

  12.   JRon 30 Mrt 2009 at 23:50

    Moet een traantje wegpinken, weet niet of het echt is maar wel zoals het zou moeten, God kreeg alle eer. En Hij is gisteren en heden de zelfde tot in alle eeuwigheid.

  13.   Johannes 1on 31 Mrt 2009 at 00:51

    Hier wordt in principe Jezus van onrechtvaardigheid beticht. Zou Hij een invalide vrouw wel helpen die verder niets te kortkomt, en aande andere kant miljoenen onschuldige kinderen laten sterven ten gevolge van ondervoeding ??? Elk jaar sterven er bijna 10 miljoen kinderen aan de gevolgen van ondervoeding. (Vermindering van weerstand, daardoor ziekten maar geen medicijnen.BR/ Dit is volstrekt niet te rijmen de liefde die Jezus onderwees.

  14.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 00:57

    Zij getuigt .. en haar getuigenis helpt weer anderen .BR/De lieve kindjes die dit mee maken , me hart huilt , en die van god helemaal!! en hij haalt ze uiteindelijk naar huis omdat hij van ze houd! waarom voor de 1 wel en de ander niet, dat mag God zelf weten hij is immers God.BR/maar ik heb nu geen zin om er dieper op in te gaan!BR/BR/God bless en weltruste!BR/BR/Elisabeth

  15.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 09:22

    Oneigenlijke tegenstelling vergelijking met de hongerigen van de wereld. Immers: als daar ook mensen zouden zijn die in naam van God elkaar willen helpen, zou daar ook veel wonderen gebeuren. Wonderen zijn er op velerlei manieren. Genezingen, mensen redden van hongerdood, allemaal wonderen van God. God heeft ons nodig om zijn liefde door te geven

  16.   Johannes 1on 31 Mrt 2009 at 09:44

    Wonderen in deze tijd zoals Jezus dat in zijn leven op aarde heeft gedaan bestaan niet meer.BR/ Jezus heeft destijds die wonderen verricht als bewijs dat hij de messias is, en om te laten zien wat er in de toekomst gebeurt met ziekten, kwalen, handicaps en zelfs de dood. Openbaring 21:1-5.BR/ Alle bewijzen zijn geleverd en de Heilige Schrift is voltooid. Waar het nu op aan komt is de geboden van Jezus te onderhouden en tot het einde te volharden. Jerke, bedenk een ding wel God heeft als opperste soeverein niets of niemand echt nodig. Alles van god is onverdiende goedheid oftewel genade. 1 Kor. 15:10

  17.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 10:05

    Johannes,BR/God is één in Zichzelf. Almacht.BR/En Hij heeft ons inderdaad niet nodig, (poor choice of words door mij zojuist…); wij hebben Hem nodig.BR/Wat ons niet ontslaat van onze opdracht om ieder op de eigen plaats levende ‘wondertjes’ te zijn in Zijn naam. Wij worden ingezet (in alle bescheidenheid: t is niet zozeer onze verdienste maar een opdracht). Om zieken te genezen, demonen uit te drijven. Demonen zijn er vele: jaloezie, egoisme, angst, en de duistere krachten die met de genoemde eigenschappen werken en ons ‘inzetten’ voor hun doel. Tot wij ons bewust worden van de goddelijke kracht van Gods liefde.

  18.   Joannes 1on 31 Mrt 2009 at 10:23

    Jerke BR/Sorry Jerke maar hier kan ik mij absoluut niet in vinden. De opdracht die eenchristen heeft is de prediking van Gods Koninkrijk. Daar was ook Jezus verreweg het meest van zijn tijd mee bezig en dat was ook waarin hij zijn apostelen heeft opgeleid.BR/ Toen de laatste apostel (Johannes) stierf hielden de gaven van de geest op. Het had zijn doel gediend. De prediking was over een groot deel van de wereld gegaan, en de Christelijke gemeente was stevig gevestigd. BR/ Degenen die denken dergelijke gaven te hebben wil ik aanmoedigen om naar gebieden te gaan waar velen veschrikkelijk lijden vanwege medicatie gebrek. Of naar Afrika waar velen zich met spiritistiche, occulte en magische praktijken bezig houden die allemaal onder demonisme en of satanisme vallen. Ik ga aan het werk, Groetjes.

  19.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 10:27

    Groetjes! and try and keep an open mind please

  20.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 10:54

    Er gebeuren daar veel meer genezingen in Jezus naam.Zoveel dat je niet genoeg tijd hebt om ze allemaal te lezen.Ik begrijp dan ook niet waarom er nu over deze ene genezing zo veel ophef is.Ben er afgelopen zondag nog geweest en ik zou zeggen,ga er zelf eens kijken.Maar het is natuurlijk wel zo dat een ieder die niet wil geloven zijn oordeel al heeft bevestigt.Jezus is de GENEESHEER.Of je het nu wil of niet.Elke knie zal buigen voor de Heer.BR/En wanneer de knieen zich buigen zal het zijn voor Zijn Liefde.Want alleen door Zijn Woord kun je de ware Liefde herkennen.BR/BR/Leerling.

  21.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 10:59

    Mijn frustratie is, dat er christenen zijn die totaal niet openstaan voor wat er vandaag de dag gebeurt. Geloof betekent toch perspectief en hoop?

  22.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 11:51

    Er gebeuren heeeeeel wat wonderen afrika , india , pakistan enz..BR/er is een grote opwekking aan de gang.ook heel veel nederlandse evangelisten gaan er heen.zij worden gebruikt als instrument van god.BR/BR/deze arme mensen kunnen alleen vertrouwen op jezus, want er zijn geen andere middelen voor hun ,hun geloof is zo groot , dat god hun enige helpende hand en laatste hoop is , dat ze ook werkelijk genezen worden!BR/BR/Johannes 1.. Jezus Christus is gisteren en heden dezelfde en tot in eeuwigheid!!!! wat toen gebeurde .. gebeurt nogsteeds!! door de heilige geest hebben de apostelen ook wonderen verricht ja. zover ik weet zijn die naar het eeuwige leven , maar de heilige geest is nogsteeds dezelfde hoor!BR/de bedoeling was natuurlijk dat dit werk door moest gaan , maar ergens zal het geloof van vele ook klein zijn geweest , en hebben vele er misbruik van gemaakt. en zijn al die aftakkingen gekomen en besloten wat bij hun past. mensen de bijbel is van kaft tot kaft!! je kan niet in de ene helft geloven en de andere niet.BR/BR/maargoed .. wat zijn wij dan nu deze tijd? een volgeling van jezus ? of is het maar gewoon een religie als alle andere godsdiensten?BR/BR/BR/doe mij het eerste maar hoor :) BR/ik dien een levende God!!BR/BR/Elisabeth

  23.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 12:00

    Geloof betekent zeker perspectief en toekomstverwachting ( =hoop) maar we leven in een andere tijd dan toen de Here Jezus wonderen deed in naam van Zijn Vader dat had een doel in zich.BR/De wonderen van de apostelen ook dat was toen het fundament gelegd moest worden en dat is reeds lang gebeurd.BR/God is de grote Genezer van heel de mensheid en heeft daartoe Zijn Zoon gezonden om alle pijn en zonden te dragen en door Zijn opstanding ook nog eens de dood teniet te doen.BR/Dat is allemaal volbracht. En nu leven wij als natuurlijke mensen in een gebroken wereld, maar er is hoop en perspectief voor degenen die geloven en daartoe zouden we het evangelie prediken en om ons bekwaam te maken hebben wij dat Eeuwig Blijvende Woord van God.BR/En Hij geeft hulp te bekwamer tijd.BR/De Heilige Geest overtuigt de WERELD ( niet de gelovigen) van zonde, gerechtigheid en oordeel.BR/Wij zijn zaaiers en God is straks Degene Die de oogst binnenhaalt.BR/Daarvoor zijn geen spectaculaire dingen nodig.BR/Dit is een ziekte met ups en downs. De verschijnselen kunnen ook weer ophouden en daarom is het “vrij makkelijk” om er van te genezen. De menselijke psyche heeft daar invloed op.BR/En je zaait enorme onrust en twijfel bij hen die ziek blijven.BR/Ik heb daar helaas schrijnende voorbeelden van.BR/Er zijn voorbeelden temeer van mensen die tijdens hun lijden en ziekzijn een grote getuigenis waren voor velen en ik heb daar grote bewondering voor en verwondering.BR/Een alternatief iemand had deze vrouw ook aan het lopen gekregen, en daarom zet ik grote vraagtekens bij het werk van deze “genezers” ook al roepen ze dat in Jezus Naam.BR/Ze doen het niet in Christus Naam, de opgestane Heiland die door Zijn striemen ons heeft genezen als Jezus, maar de machten van dood, zonden en hel heeft verslagen en door opstanding Nieuw onvergankelijk Leven aan het Licht heeft gebracht.BR/Dat hoeft niet dunnetjes overgedaan te worden.BR/Het is reeds volbracht!

  24.   Cernunnoson 31 Mrt 2009 at 12:04

    Gaap!BR/BR/Waarom zijn er nog nooit geamputeerde ledematen op wonderbaarlijke weer aangegroeid?

  25.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 12:12

    Hoezo nooit, ken jij dan iedereen en weet jij alles dan? ik niet .. misschien is er wel ergens op de wereld iemand bij wie dit is gebeurt. Hey , mijn geloof is groot !!BR/BR/maargoed… als je dat eerst wilt zien om te geloven moet je zelf weten …. het is eerst geloven dan zienBR/BR/elisabeth

  26.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 12:14

    Jezus leerde de mensen de kracht van gebed en genezing. t Is geen truc van: nu is er geen ziekte meer. Door zijn één zij met God genas Jezus mensen. Maar ook alleen als dat mogelijk was in Gods naam. In Nazaret kon het niet. BR/Wij hebben als wij goede wil hebben allen gaven van de Geest. Wanneer een naaste geliefde, bijvoorbeeld een gezinslid, of je partner, spierspanning heeft in de nek, dan kun je dat helpen ontspannen door je hand erop of erboven te houden en Gods hulp te vragen. Dan kun je de pijn van de ander verlichten door warmte die je dan door mag geven. Heb ik gedaan bij mijn broer. hielp

  27.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 12:20

    of Cernunnos:BR/niet per se in Gods naam, als je wil goed is, helpt het: toegepaste barm-hartigheid (mm mooi woord)

  28.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 12:29

    Amen!! BR/BR/het is zeker geen trucBR/BR/en dat ken ik al te goed. als je gelooft is alles mogelijkBR/Dat was ik wel even vergeten te zeggen , het is alleen mogelijk in Jezus naam en de heilige geest en kracht van gebed uit het hart! BR/BR/BR/jomanda , char en dat soort mensen, die doen trucjes, en mensen geloven het ook nog. jammer .. mensen dit zijn dwaalsporen .. BR/het gebeurt niet in de naam van jezus..en gaat in strijd met de bijbel. BR/BR/Jezus in uniek!! BR/BR/elisabeth

  29.   Anonymouson 31 Mrt 2009 at 13:04

    Beste Wilsophie,BR/De Heilige Geest overtuigt de WERELD?maar niet de gelovige van zonde?Zijn de gelovigen dan zonder zonde?Jij of ik?Ik weet dat de Heilige Geest mij overtuigt van mijn zonde,iedere dag opnieuw.Prijs de Heer!!BR/Indien wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.(joh1:8)BR/groeten,BR/BR/Leerling.

  30.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 13:13

    Johannes 1 zet het zo mooi uiteen Jerke, dat heeft niet te maken met een open mind ofzo, dat is wat Gods Woord zegt.BR/Paulus haalt de genezingen nooit aan als bewijs dat God bestaat. Wij zouden het evangelie prediken aan alle volkeren, dat is de opdracht.BR/Wat doe je met een tekst: Niet zien en toch geloven of wij wandelen in geloof en niet in aanschouwen.BR/Overal beschrijft de Bijel dat we worden gerechtvaardigd door geloof. Dat was bij Abraham zo en dat is nog zo.BR/De Heer constateerde dat ondanks alle tekenen namelijk wonderen er geen geloof was bij Israël.BR/Dus is dat opgehouden. BR/Evenals het spreken in tongen en al dat “gedoe”, het is een uiting van demonie. Maar dat mag je niet hardop zeggen.BR/Door toe te geven aan emotie en gevoel geeft men ruimte voor andere geesten. Verleidende geesten.BR/Men weet toch dat de dienaars van Farao ook kunstjes konden o.l.v. de grote naäper.BR/Ik ben in de jaren 60 op het Malieveld geweest met de grote “genezer” Osborn en we weten inmiddels dat velen later psychische klachten kregen en in inrichtingen belandden vanwege de onechtheid en de teleurstelling die deze manifestatie met zich meebracht.

  31.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 13:22

    Wilsophie,BR/In Marcus 16: 15-18 staat een zendingsopdracht, voor de gelovige mens (heus niet alleen voor de discipelen van Jezus van toen): Deze geldt onverkort. Daar kan geen mislukte genezer of valse verwachting of abracadabra iets aan afdoen.BR/Geloof niet Osborn, Zijlstra of ik, of wie dan ook: maar Jezus, de levende Heer

  32.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 13:29

    @Leerling gt;gt;Beste Wilsophie,BR/De Heilige Geest overtuigt de WERELD?maar niet de gelovige van zonde?Zijn de gelovigen dan zonder zonde?Jij of ik?Ik weet dat de Heilige Geest mij overtuigt van mijn zonde,iedere dag opnieuw.Prijs de Heer!!BR/Indien wij zeggen dat wij geen zonde hebben misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.(joh1:8)BR/groeten,BR/gt;gt;BR/ Er staat geschreven in Johannes 16 vers 8-13 dat de Heilige Geest de wereld overtuigt van zonde ( enkelvoud) , gerechtigheid en oordeel.BR/In vers 13 staat wat de functie is van de Heilige Geest in het leven van gelovigen.BR/Hij zal ons in HEEL de Waarheid leiden en van Zichzelf niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen. BR/Hij zal de Heer verheerlijken enz…lees maar!BR/Johannes 1 vers 8 is het niet, want het is belangrijk wat daar staat zonde of zonden?BR/In 1 Johannes 1 vers 8 staat ook wat anders.BR/Maar ik ken de tekst wel, en als er zonde staat dan wil dat zeggen dat als wij ontkennen dat we een zondige natuur hebben enz…of als er zonden staat dan wil dat zeggen dat wij zonden produceren uit onze oude natuur. En dat is beiden correct, wij hebben als wedergeboren Christen een dubbele natuur. En de oude natuur zondigt, maar wat uit God geboren is KAN niet zondigen staat er geschreven. En God houdt alleen rekening met DIE natuur.BR/Die andere natuur is dood voor God.BR/Het is zelfs niet noodzakelijk om de zonden te belijden. Ze zijn vergeven. En als we ze willen belijden dan quot;is Hij trouw en rechtvaardig om ze te vergevenquot; maar dat is Hij sowieso. Belijden is geen voorwaarde al kun je het zo lezen.BR/De Heilige Geest doet belangrijk werk in en door ons heen om Zijn naam groot te maken en niet te wijzen op onze zonden. BR/DAT doet de satan. Die is de verklager der broederen staat er geschreven. Maar wij hebben een Hogepriester die voor ons bidt en pleit.BR/De beste Advocaat die je je kunt bedenken.BR/Wij hebben een voorspraak bij de Vader en dat werk is het werk van Christus NU!BR/Hij bouwt aan Zijn Gemeente en wij zouden niet als kinderen kijken naar wondertjes want die tekst uit Mattheus slaat niet op de gelovigen van nu, wij zouden opgroeien tot zonen en erfgenamen dus tot een volwassen man.BR/OP! naar het vaste voedsel en niet blijven quot;hangenquot; in de melk.

  33.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 13:36

    Wilsophie, BR/t Begint met geloven en dan zul je zien! En je hebt gelijk voor wat betreft de werking van de Heilige Geest, vind ik. Om bevrijd te leven, moet men niet blijven hangen in zwaarmoedig schuldgevoel. Dat verlamt de mens en weerhoudt hem ervan om iets nieuws te beginnen: Zie Ik maak alle dingen nieuw

  34.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 13:40

    Marcus 16 vers 15 daar zegt de Heer dat wij de wereld het Evangelie zouden prediken. En het dopen is de doop in Christus niet in water. Al is dat een beeld ervan. Dan vers 17 is een citaat en vers 18 ook en dat is niet nu maar toekomst. In het duizendjarig rijk zullen deze dingen gebeuren. BR/Wou je nu een slang oppakken? Of iets dodelijks drinken?BR/Ik zou het niet doen als ik jou wasBR/Bovendien als je consequent bent dan zouden allen genezen en zelfs doden opgewekt worden. Dat gebeurt immers nu niet.BR/Dat kan ook niet want het is nu niet aan de orde.BR/Er staat niet dat we op 1 zieke de handen zullen leggen. Er staat op zieken in het meervoud en zij zullen genezen.BR/Zou de Heer zo een belofte niet waar maken? BR/Natuurlijk wel, maar wel op de juiste tijd en bij Zijn hemelvaart zond Hij juist de Trooster omdat er wat te troosten valt.BR/En in de toekomst breekt er een tijd aan dat er geen ziekte en geen pijn en geen dood zal zijn en daar zijn deze teksten voor uitgesproken en niet voor het heden.BR/BR/BR/En vers 20 is al voltooid, lees Col. 1 vers 23.BR/Zij hebben al gepredikt de apostelen hebben ervoor gezorgd dat het Evangelie West-Europa bereikte en in het begin gepaard gaande met die tekenen. Dat is voorbij. BR/De Gemeente is de wederhoudende macht en in die macht bevindt Zich de Heilige Geest.BR/De BIjbel is vertaald in alle talen die er zijn op de wereld.BR/ Natuurlijk moeten wij blijven getuigen van de hoop die in ons is. Maar wij kunnen niet getuigen zoals de discipelen, wij hebben niets gezien. Wij wandelen niet in zien.BR/BR/De BIjbel is voor ons geschreven maar gaat niet altijd OVER ons.

  35.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 13:43

    STraks zal ik zien O Heer zegt een lied wat een blinde man zong. “Uw aangezicht” enz..BR/Zovelen zienden hier zijn nu blind, maar ik heb het Licht gezien, ik ben Uw kind.

  36.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 13:46

    Wilsophie,BR/omdat wij (lang) niet iedereen kunnen genezen, zet je het gedeelte uit Marcus buiten spel? ‘O dan kan het niet kloppen, want ons lukt dat niet allemaal…’ Elders zegt Jezus ook: indien wij het geloof van een mosterdzaad zouden hebben, dan konden we bergen verzetten. Dat dat ook zo werkt, en dat de twijfel ons parten speelt, zie je ook aan het over het water lopen van Petrus naar de opgestane Heer. Doordat hij twijfelde plonste hij er weer in. Reeds

  37.   panayotaon 31 Mrt 2009 at 14:20

    Zuster Gabrielia een griekse missionares die jarenlang in India als onbetaald dokter onder de leprozen werkte,in haar latere leeftijd kreeg ze te horen wat ze al wist:een zeer kwaadaardige tumorBR/in haar nek.De pijn was al vreselijk maar haar medezusters (nonnen in een klooster in Athene) besloten zich op een nacht met haar te verenigen en bidden voor haar genezing.BR/De volgende dag ging ze naar de ziekenhuis en liet ze onderzoeken door die atheistishe professor die haar altijd bespotte over haar geloof in Jezus Naam.BR/Resultaat: Geen spoor van kanker!!!!!!BR/De atheistische professor zei tegen haar bevend:BR/”Zuster,of je een heilige bent of God echt bestaat ,ik weet het niet maar bid alstublieft voor onze ziekenhuis en voor mij persoonlijk om in jouw God te kunnen geloven!BR/Iemand heeft een boek over haar geschreven en na jaren heb ik dit boek ergens in Amsterdam gezien in het engels vertaald.De titol in het grieks is : “de ascetica van het liefde”.BR/Daar zie je echt hoe God met ons werkt wanneer we aan Hem TOTAAL overgeven.BR/Jammer dat zo weinige Grieken over haar en haar grote werk in India en elders kennen.BR/BR/Ja,God is Almachtig letterlijk Almachtig!

  38.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 14:20

    WilsophieBR/BR/Daar kan ik het niet mee eens zijn.BR/Mensen worden ook nu nog steeds genezen in de Naam van Jezus!BR/Meestal gaat dit gepaard met bekering, maar dat hoeft niet. Als je een nieuwe schepping bent, ben je niet meer van deze wereld, waar ziekte bij hoort. Waarom zou God je niet willen genezen?BR/BR/Dit is ook een voorbeeld dat er nog steeds voor de zieken gebeden kan worden.BR/BR/Jak 5,14BR/ BR/Is er iemand bij u ziek? Laat hij dan de oudsten der gemeente tot zich roepen, opdat zij over hem een gebed uitspreken en hem met olie zalven in de naam des Heren. 15 En het gelovige gebed zal de lijder gezond maken, en de Here zal hem oprichten. En als hij zonden heeft gedaan, zal hem vergiffenis geschonken worden.

  39.   panayotaon 31 Mrt 2009 at 14:45

    Tirzah,BR/BR/Zuster Gabrielia citeerde altijd Jak 5,14.BR/BR/Ik ben voleding eens met jou.

  40.   panayotaon 31 Mrt 2009 at 14:56

    Volledig bedoelde ik.

  41.   panayotaon 31 Mrt 2009 at 15:01

    Mother Gavrilia “Ascetic of love” is de titel in het engels.BR/Een HEEL interessante boek dat iedereen moet lezen.

  42.   panayotaon 31 Mrt 2009 at 15:16

    http://blog.360.yahoo.com/blog-37eYwNslcquTDBACYQ_9sJhe

  43.   ruthon 31 Mrt 2009 at 15:17

    @ Tirzah,BR/BR/Jij haalt Jak.5:14 erbij. Het volgende staat aan het begin van JakobusBR/1:1 Jakobus, een dienstknecht van God en van den Heere Jezus Christus; aan de twaalfBR/stammen, die in de verstrooiing zijn: zaligheid.BR/BR/Jakobus schrijft deze brief aan de 12 stammen van Israel.BR/We weten dat het volk Israel tijdelijk aan een kant is gezet, totdat de volheid der heidenen binnen is. BR/Deze brief is gericht aan Isreal tijdens de grote verdrukking.BR/BR/Zoals hierboven al is aangegeven. De hele Bijbel is voor ons, maar gaat niet over ons (het lichaam van Christus).BR/BR/Wij die het lichaam van Christus zijn, die mogen alles aan God vragen, maar nergers wordt voor het lichaam van Christus goddelijke genezing gegarandeerd.BR/Fil.4:BR/6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden enBR/smeken, met dankzegging bekend worden bij God;BR/7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnenBR/bewaren in Christus Jezus.BR/BR/Ruth

  44.   ruthon 31 Mrt 2009 at 15:19

    correctieBR/Isreal = Israel

  45.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 15:32

    RuthBR/BR/Als je goed leest staat er “de twaalf stammen in de verstrooiing.” Dit is reeds lang geleden gebeurd!

  46.   ruthon 31 Mrt 2009 at 15:59

    @ Tirzah,BR/BR/De brief van Jakobus is ook voor de toekomst. Wanneer God het plan dat Hij heeft met het Volk Israel zal hervatten. BR/Dan zal het weer de tijd zijn van wonderen en tekenen, waaronder goddelijke genezing.BR/BR/Ik begrijp dat je deze tekst in Jakobus aangrijpt om goddelijke genezing te legitimeren.BR/Ik kom ook uit de pinkstergemeente, ging er al heen toen ik in mijn moeders buik zat. Daar kwam verandering in toen ik mijn Bijbel ging bestuderen en zag dat deze leer niet in overeenstemming is met Gods plan, met het Lichaam van Christus.BR/In de pinksterbeweging wordt altijd naar deze tekst gegrepen, om te bewijzen dat goddelijke genezing nog van deze tijd is.BR/Maar daarbij vergeten ze de aanhef van de brief te lezen!BR/BR/Ja God kan iedereen genezen in een ogenblik, maar Hij doet het niet. Waarom??? Omdat zijn genade ons genoeg is.

  47.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 16:19

    Wat jij wil, Ruth.BR/BR/Hoe zit het dan met bevrijdingen? Ook dit moet vaak gebeuren na/tijdens bekering.

  48.   ruthon 31 Mrt 2009 at 16:34

    @ Tirzah,BR/BR/Een ding weet ik, omdat Gods Woord mij dat zegt.BR/Op het moment dat iemand Gods genade Evangelie hoort en het geloofd, dan doopt de Heilige Geest die persoon in het lichaam van Christus.BR/Die persoon wordt een met Christus.BR/1 Kor 6:17 Maar die den Heere aanhangt, is een geest [met] [Hem].BR/Hoe kun je een geest met Christus zijn en demonen hebben inwonen????????

  49.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 16:51

    RuthBR/BR/Als jij zegt dat bv. de brief van Jak. niet voor ons is geschreven dan kun je de hele bijbel wel weggooien aangezien alle brieven gericht waren op de gemeentes die TOEN gestart waren…BR/BR/Enne ziektes zijn ook niet van God…van wie wel? Hoe kun je een geest met Christus zijn en ziektes hebben???

  50.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 17:31

    Precies, helemaal correct, BR/BR/IN de brief aan de 12 stammen in de verstrooiing worden ook doden opgewekt. Dus dan haal je alleen eruit wat wellich schijnbaar gebeurt, ik heb het nooit meegemaakt en heb vele ongeneeslijke zieken onder mijn dierbare broeders en zusters en de Heer zegt: quot;Mijn genade is u genoegquot;.BR/Zulke verhalen over die zuster in verweggistan hoor en lees ik ook, maar dat is niet te controleren, dus ik ga daar niet op af.BR/God doet geen kunstjes. God is geen goochelaar.BR/God heeft Zijn Zoon gegeven dat is het grootste wonder in de history en het is ook His Story!!BR/BR/De teksten die ik in Marcus eruithaal zet ik niet aan de kant,integendeel maar ze verwijzen naar een ander Bijbelgedeelte en een andere tijd, zo spreekt de Bijbel en zo duidelijk is het Woord van God en dat kun je lezen als je goed leest en dan zul je begrijpen tegen wie en in welke tijd het gezegd wordt.BR/De verwijzingen zijn naar:BR/ 1gt;gt;Handelingen 1 vers 2 zegt:.. dat de Heilige Geest in opdracht handelt van de Heer Zelf.BR/BR/gt;gt;1 Tim. 3 vers 16 zegt : De verborgenheid der zaligheid is groot (nummer 1)( het woordje God is tussengevoegd en kun je doorhalen) is geopenbaard in het vlees,(2) is gerechtvaardigd in de Geest,(3) is gezien van de engelen(4) en als we optellen komen we nu aan nummer 5: quot;is gepredikt onder de heidenen en is geloofd in de wereld(6) en is opgenomen in heerlijkheid(7).BR/Parallel lopend aan de perioden waarin God op bepaalde wijze handelt.BR/BIj de vijf wordt er gepredikt, de vijf is het getal van genade en is in het Hebr. een open hand.BR/De 6 die erop volgt zegt dat de wereld zal gaan geloven, dat is nu nog niet zo. Maar dat komt na de vijf. De vijf houdt op en wij gaan naar de Heer, maar dan gaat God tevens anders handelen.BR/BR/gt;gt;Dan Hand. 14 vers 3..quot;Die getuigenis gaf aan het Woord Zijner genade en gaf dat tekenen namelijk wonderen geschiedden door hun handen. BR/Dat is verleden tijd. Er staat niet quot;zullen geschieden.quot;BR/BR/gt;gt;Dan Hebr 2 vers 4..quot;God bovendien medegetuigende door tekenen namelijk wonderen en menigerlei krachten en bedelingen des Heiligen Geestes naar Zijn wil.BR/Een bedeling is een huishouding waarin God handelt, en is het woord oikonomia. Economie dus!BR/BR/En als je doorleest betekent dat alles onder Zijn voeten is gesteld en onderworpen is, maar dat zien wij nu nog niet.BR/Wij zien Jezus met heerlijkheid en eer gekroond, die korte tijd beneden de engelen is gesteld ( dat was tijdens Zijn omwandeling op aarde).BR/BR/Ik krijg geen inhoudelijke reactie over de slangen en dat in die tijd allen genezen zullen worden en degenen die dat naar deze genadetijd willen halen selecteren stukjes uit zijn verband en dat is jammer, het suggereert dat God half werk doet.BR/Hoewel niet bedoeld haalt men God naar het niveau van een circus. BR/ WE hebben een machtige God die een mens door de werking van Zijn Geest wedergeboren kan laten worden tot een nieuwe schepping en dat is een groot wonder.BR/Ik weet niet Thirza waar je dan nog van verlost moet worden. BR/Alles is nieuw geworden in Christus.BR/Een nieuwe schepping moet gevoed worden en dat is de belangrijkste taak.BR/Wij zijn verlost door het bloed van het Lam.BR/En de sores van dit oude lichaam zullen we moeten dragen tot het veranderd wordt.BR/Wij zijn verlost behalve ons lichaam dat wacht op de opname van de Gemeente. Of ons sterven.BR/En dan gaat de gelovige van deze tijd naar de Heer. Direct!

  51.   Arison 31 Mrt 2009 at 17:39

    Jerke, Markus 16:15-18 is geen authentieke bijbelpassage. Veel bijbelvertalingen hebben dit gedeelte (Markus 16:9-20) tussen teksthaken staan, en de Leidse Vertaling bijvoorbeeld heeft dit gedeelte zelfs helemaal weggelaten. BR/BR/Dr. B. F. Westcott, een autoriteit op het gebied van bijbelhandschriften, zei: „De . . . verzen zijn geen deel van de oorspronkelijke vertelling maar een toevoeging” (An Introduction to the Study of the Gospels, Londen, 1881, blz. 338). De bijbelvertaler Hiëronymus uit de 5de eeuw zei dat „vrijwel geen enkele Griekse codex deze passage [bevat]” (The Last Twelve Verses of the Gospel According to S. Mark, Londen, 1871, J. W. Burgon, blz. 53).BR/BR/Er is geen verslag voorhanden waarin staat dat vroege christenen hetzij vergif dronken of slangen beetpakten om te bewijzen dat zij gelovigen waren.

  52.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 17:42

    Jongens we kunnen het Pinksterfeest wel afschaffen, dat was namelijk alleen Toen en niet nu. Nu geen Geestesgaven meer. We kunnen Pasen ook gelijk afschaffen: de opstanding van Jezus was Toen. We moeten alleen nog een nieuw feest bedenken: die van de toekomstige opstanding des vlezes. BR/Het is verder een raadsel waarom we nu leven, waarom de Heilige Geest er is: met ons heeft Hij immers niets van doen: alle wonderen waren toen. Daar heeft God een stop opgezet. BR/Het hele evangelie kunnen we ook wel afschaffen: immers: het is helemaal in de verleden tijd geschreven, Handelingen ook. Zo. Dat was dat.

  53.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 17:44

    Aris, dat klopt wel, maar omdat het een schriftwoord is, kun je toch Gods Woord erin horen spreken, aangehaald op de juiste plaats en tijd

  54.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 17:48

    Genezingsgebeurtenissen zijn van alle tijden. Ook de profeet Elisa heeft een dode jongen opgewekt. Hij strekte zich over hem uit. Mond op mond, handen op handen, voeten op voeten. Dit herhaalde hij. Daarna moest de jongen hoesten en was hij genezen

  55.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 18:01

    @ ThirzaBR/gt;gt;Als jij zegt dat bv. de brief van Jak. niet voor ons is geschreven dan kun je de hele bijbel wel weggooien aangezien alle brieven gericht waren op de gemeentes die TOEN gestart waren…BR/BR/Enne ziektes zijn ook niet van God…van wie wel? Hoe kun je een geest met Christus zijn en ziektes hebben???gt;gt;BR/BR/De brief is gericht aan de 12 stammen in de verstrooiing.BR/Zijn er 12 in de verstrooiing? Nee 10 stammen.BR/Handelingen 8 vers 1 en 1 Petrus 1 vers 1.BR/In de laatste tekst verklaart Petrus dat hij verstrooid is in Pontus, is en Gallië ( Frankrijk) Kappadocië enz…BR/BR/En…quot;zij werden allen verstrooid door de landen van Judea en Samaria. Judea het land van de 2 stammen en Samaria het beeld van de 10 stammen.BR/Dit gebeurde na de steniging van Stephanus.BR/BR/Als je Jacobus leest, waar we het voor grote vreugde moeten achten als wij in velerlei verzoekingen vallen, maar dat beproeving leidt tot lijdzaamheid. Tot passie. Dan is dat ook voor ons want er staan vele zaken in die ter lering zijn voor ons als gelovigen, vele adviezen.BR/Maar nogmaals doden worden nu in deze tijd niet levend gemaakt.BR/De 10 stammen en de 2 stammen zullen verenigd worden, maar dat is nog toekomst.BR/BR/Er staat ook dat wij satan de rug toe zouden keren.BR/BR/Ziekten zijn een gevolg van de zonden die in de wereld gekomen zijn door de nederwerping van satan want Adam is genomen uit een rode, zondige, aarde en had een zondige natuur.BR/Hij zondigde logischerwijs ook. En dat noemen wij de zondeval maar eigenlijk was die val eerder.BR/Maar dat is een ander onderwerp.BR/Wij zijn van Adam en ontvangen dezelfde geest ( nefesh) als die Adam ontving. De geest van het Godsbesef. Het geweten. BR/Maar als gelovigen zijn wij gedoopt in de Nieuwe Adam en wat van Boven is geboren zondigt niet.BR/Maar onze oude natuur die van Adam zondigt nog wel. Wat is zondigen dan? BR/Ongeloof dus je doel missen. Want zoals je zelf ergens zei, als je de Heer liefhebt wil je niet zondigen, nee dat is zo, maar als we het goede willen doen ligt het kwade vlak in de buurt.BR/Een paar adviezen van br. Jacob kunnen danook helemaal geen kwaad. Maar een aantal zaken krijgen gestalte in de toekomst.

  56.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 18:09

    Ja Jerk die feesten kun je afschaffen want ik vier Pasen en PInksteren op 1 dag en dat is elke dag.BR/Die feesten zijn niet ingesteld door de Bijbel. BR/De feesten die zijn ingesteld onder het Oude Verbond zijn van een andere orde. En nu niet aan de orde.BR/De Heer Leeft en Zijn huidige werk is die van Hogepriester.BR/Jerke je blijft toch niet stilstaan bij de kribbe of bij het kruis. Dat is niet de bedoeling volgens de Bijbel.

  57.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 18:11

    gt;gt;Genezingsgebeurtenissen zijn van alle tijden. Ook de profeet Elisa heeft een dode jongen opgewekt. Hij strekte zich over hem uit. Mond op mond, handen op handen, voeten op voeten. Dit herhaalde hij. Daarna moest de jongen hoesten en was hij genezenBR/gt;gt;BR/Leeft die jongen nog dan?

  58.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 18:18

    Geen idee, maar hij was dood en leefde

  59.   ruthon 31 Mrt 2009 at 18:25

    @ Tirzah,BR/BR/Ons lichaam is ziek, de zonden woont(Rom.7:13-26) er nog in, we gaan ook nog steeds dood. Daarom kijken we uit naar de dag waarop we verlost zullen worden van dit lichaam. BR/BR/Ik begrijp dat je zegt dat als de brief van Jakobus niet aan ons gericht is dat we onze Bijbel weg moeten gooien. Vroeger begreep ik het ook niet.BR/BR/Voor mij werd alles zo duidelijk toen ik erachter kwam dat er meer dan een Evangelie is in de Bijbel.BR/Je hebt het profetische programma(met wonderen en tekenen), waarin geldt eerst Israel en dan pas de wereld, het Evangelie dat Jezus hier op aarde verkondigd heeft. Dit is Gods plan met de aarde.BR/BR/Maar God had iets verborgen gehouden, en dat heeft onze opgestane, verheerlijkde Here Jezus Christus aan Paulus bekent gemaakt(Rom.16:25). BR/Paulus is onze apostel en niet Petrus of de andere 11.BR/Paulus zegt ook wees mij navolgers, zoals ik Christus navolg(1 Kor 11:1). BR/Hij noemt hetgeen onze Here aan hem geopenbaard heeft zelf ‘mijn Evangelie’.BR/BR/Net zoals Mozes van God de wet heeft ontvangen, heeft Paulus het Evangelie der genade ontvangen.BR/Iedereen dit dit Evangelie geloofd, wordt door de Heilige Geest gedoopt in het lichaam van Christus. In deze gemeente is er geen verschil tussen jood en griek.BR/BR/Pas als we Paulus gaan (h)erkennen als onze apostel, kunnen we weten wat de Here Zijn Wil is aangaande het lichaam van Christus.BR/BR/Bovendien, het lichaam van Christus, is Gods plan met de hemel. Wij kijken ook uit naar onze toevergadering tot Hem.BR/BR/We moeten het Woord der Waarheid rechtsnijden (2 Tim.2:15). Alles wat in de Bijbel staat is waar, maar je moet onderscheidt maken tussen Gods plan met het lichaam van Christus(in de hemel) en Gods plan met Israel(op de aarde).BR/BR/Gods zegen Tirzah en wees als de Berean, onderzoek of hetgeen ik hierboven heb geschreven, de Waarheid is in de Schrift.

  60.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 19:03

    @Jerke..Elia is een type van de Heere Jezus bij Zijn Eerste komst en Elisa is een type van de Here Jezus bij Zijn tweede komst.BR/De genezing en de opstanding uit de dood is een heenwijzing naar de dood en opstanding van de Here Jezus.BR/En geloof me deze jongen is alsnog gestorven.BR/Evenals Lazarus en de jongeling van Nain en het dochtertje van Jairus.BR/Weet je toevallig uit je hoofd waar die geschiedenis staat? BR/Met mijn dongeltje van de kpn is het moeilijk zoeken op internet.

  61.   Arison 31 Mrt 2009 at 19:03

    Jerke, je geeft toe dat Markus 16:9-20 geen algemeen erkende bijbelpassage is en later is toegevoegd aan het einde van het Markusevangelie, maar toch zie je het als een schriftwoord en hoor je Gods Woord erin spreken? Met alle respect voor deze tegenstrijdigheid, maar wil je dan niet gewoon geloven wat je wilt geloven?

  62.   Bijbelgetrouwon 31 Mrt 2009 at 19:27

    ARIS BR/BR/In het originele ARAMEES staat deze teksten wel, het was door de grieken eerst weggedaan, waardoor het er niet stond, BR/BR/Je moet vanuit de originele grondteksten vertrekken, ik dacht dat GT dat deden! blijkbaar dus niet

  63.   Bijbelgetrouwon 31 Mrt 2009 at 19:30

    WilsophieBR/BR/Toen me , waar het staat , dat je alle feesten op één dag moet vieren,BR/BR/Lees een het boek Lev; BR/BR/Daar staat welke feesten van YHWH zijn, en er staat dat dit telt voor alle geslachten

  64.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 19:49

    Juist, in het originele aramees staat het wel!BR/BR/RuthBR/Hoe noem je het dan als mensen wel genezen worden??BR/De satan is een grote na-aper, maar wat heeft hij na te apen (in genezingen) als God het niet “meer” doet?

  65.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 19:52

    Wilsophie:BR/het staat in 2 Koningen 4: 8-37.BR/Bij God is alles mogelijk. Je zult tijdens je leven nog ongeziene wonderen zien. wees niet langer ongelovig maar geloof. God is Licht, God is Liefde, God is genade. In Hem is geen duisternis. Alleen puur licht, maar dat wist je al…

  66.   ruthon 31 Mrt 2009 at 20:10

    @ Tirzah,BR/BR/Ze komen ook bij Jomanda vandaan en zeggen te zijn genezen. Ik noem het mensenwerk.BR/Het placebo effect.

  67.   ruthon 31 Mrt 2009 at 20:16

    @ Tirzah,BR/Hoe vaak heb je niet gehoord, dat de persoon, die zogenaamd genezen was, weer ziek is.BR/En wat zeggen ze dan: ‘Oh die persoon heeft niet positief beleden’ of ‘die persoon twijfeld’?

  68.   Arison 31 Mrt 2009 at 20:19

    Het is een veelzeggend feit dat twee van de oudste en meest gewaardeerde bijbelhandschriften, de Vaticanus 1209 en de Sinaïticus, dit gedeelte (Markus 16:9-20) niet bevatten; ze besluiten het evangelie van Markus bij vers acht. Er bestaan ook een aantal oude handschriften die na vers acht slechts een kort besluit van ruim één vers hebben; andere handschriften bevatten beide besluiten. Samenvattend: sommige handschriften eindigen bij vers acht, andere hebben een kort besluit, weer andere een lang besluit en bepaalde bevatten zelfs beide besluiten. In aansluiting op dit gegeven van de Griekse handschriften, waarvan het gecombineerde getuigenis twijfel doet rijzen aangaande de herkomst van het geschrevene na vers acht, ontbreken de bewuste verzen ook in een aantal van de oudste vertalingen van de bijbel. Hiertoe behoren o.a. oude Syrische, Armeense en Ethiopische vertalingen.BR/BR/Markus 16:9-20 is geen deel van Gods geïnspireerde Woord, en wel om de volgende redenen: BR/1. deze verzen worden niet aangetroffen in twee van de oudste en meest gewaardeerde Griekse handschriften, evenmin als in vele andere. BR/2. Ook komt men ze in vele van de oudste en beste vertalingen van de bijbel niet tegen. BR/3. Door bekende bijbelgeleerden uit de oudheid, zoals Eusebius en Hiëronymus werden ze als onecht beschouwd. BR/4. De stijl van deze verzen verschilt volkomen van die van de rest van Markus. BR/5. De bewoordingen waarin ze zijn gesteld, onderscheiden zich van de in Markus gebruikte. 6. En het allerbelangrijkste bezwaar: de inhoud zelf is in tegenspraak met de feiten en de rest van de Schrift.

  69.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 20:27

    Aris,BR/Ik geloof niet wat ik wil geloven. t Slot van Marcus is een probleem, maar de inhoud is voluit evangelisch, dus wat zegt dat? Bepaalde brieven van Paulus wordt ook aan getwijfeld, maar zijn soms zo vol waarheid. We houden geen tekst over, als we de Nieuw Testamentische tekstkritiek het laatste woord geven. BR/Maar on topic: Handelingen bevat een aantal genezingen door de leerlingen van Jezus. Mocht iemand deze teksten willen ontkrachten dan is dat in mijn visie absoluut onwaar en onevangelisch en zaait twijfel aan de genezende kracht van God, die gister, vandaag en tot in eeuwigheid werkzaam is. Ik Ben het Leven. Zegt God via Christus. What say you, Aris

  70.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 20:32

    Jerke toch….denk je dat ik een ongelovige ben??BR/Ik zie het al, ik was in de war het is Elisa en dat begreep ik al niet. Ik heb het over Elia.BR/Die geschiedenis is natuurlijk letterlijk gebeurd maar staat voor een overdrachtelijke, geestelijke en profetische situatie.BR/Kijk alleen maar naar het 7 keer niesen.BR/De vrouw is in de Bijbel altijd Israël en zij wordt niet met name genoemd maar wel de plaats waar ze woonde.BR/Het was een grote vrouw en Elisa ( de Heer bij Zijn wederkomst) gaat maaltijd bij haar houden. BR/D.w.z. gemeenschap hebben met…BR/De vrouw was getrouwd en ze maakte een opperkamer klaar. Opperkamer is een beeld van de hemel. De Heer ging vaak met Zijn discipelen naar de Opperzaal ( ik ben er zelf geweest). Overigens toen wij daar waren vloog er een duif naar binnen. BR/Elisa roept Gehazi en zij beloofden deze vrouw een zoon. ( waar heb ik dat meer gehoord).BR/En de vrouw sprak Elisa aan met “man Gods”.BR/BR/Ze ging ondanks de opmerkingen dat het geen sabbath was en geen nieuwe maan met de opmerking. Dat zal wel… vers 23 en ging toch!!BR/Ze kwam bij de Karmel en toen kwam Gehazi haar tegemoet. Ze zei tegen Gehazi dat alles goed was omdat ze naar Elisa wilde, ze is boos dan moet Gehazi zijn lendenen omgorden en de staf meenemen van Elisa en heengaan naar de jongen.BR/Hij mocht niemand groeten en haast maken en de staf ( altijd een beeld van potentie dus vruchtdragen dus opstanding) op de jongen leggen.BR/Maar de jongen werd niet levend. Toen ging Elisa in gebed en ging zelf op het lichaam liggen en droeg zijn leven over op de jongen.BR/Daarna kwam Hij weder en wandelde in het huis heen en weer en klom weer op.BR/Zie je hierin de vervulling van de profetie in de toekomst.BR/Hij kwam en wandelde in het huis ( Israëls) en wandelde heen en weer en voer op ( tot Zijn Huis) en na 7 dagen op de 8e dag kwam nieuw Leven tot stand.BR/En toen ging Elisa naar Gilgal. Gilgal betekent wedergeboorte. Bij Gilgal werd het volk besneden. En er was honger in dat land.BR/Daarna volgt de genezing van Naäman en moest die ook niet 7 keer onder in het water gaan om te genezen van melaatsheid( een beeld van de zonden).BR/BR/Allen typen van de wedergeboorte van Israël.BR/En op een hoger niveau de wedergeboorte van de Here Jezus Christus waardoor wij Eerstelingen zijn.BR/Israël komt daarna met een aardse bestemming.BR/BR/Gehazi betekent uitpuilende ogen, maar er staat wel een vraagteken bij. BR/Sunem is een stad in Jizreël.BR/Lucas 4 vers 27 verwijst naar Naäman.BR/BR/Ik zie genoeg wonderen maar dat zijn dan mensen die uit de duisternis komen en een keuze maken voor het licht. En dat zijn wonderen die boven alle kunstjes uitstijgen.

  71.   Arison 31 Mrt 2009 at 20:36

    Met alle respect Jerke, maar het betreffende gedeelte staat niet voor niks in de meeste bijbels tussen teksthaken of is zelfs helemaal weggelaten. Dit geldt in het geheel niet voor het grootste gedeelte van de Bijbel. Je bagatelliseert de boel hier duidelijk en erkent niet het beschikbare bewijsmateriaal. BR/BR/Spijtig als mensen zich laten misleiden. Ik laat het hierbij wat dit onderwerp betreft.

  72.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 20:39

    Wilsophie,BR/en wat als het zo gebeurd is in 2 Koningen? Gods opwekkende kracht is geen kunstje. Door de tekst alleen maar profetisch naar voren te laten wijzen maak je het verhaal naar mijn idee ten diepste krachteloos. BR/Maar je hebt gelijk met te zeggen dat een innerlijke omkering vanuit het duister naar Gods licht het grootste wonder is dat bestaat. Van haat naar liefde. Van kou naar warmte

  73.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 20:40

    Aris, wat doe jij met de genezingsverhalen uit Handelingen?

  74.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 20:47

    Aris,BR/Wat maak je je druk over een bijbelpassage! BR/BR/Ik had nog een vraag voor jou, kun je die antwoorden? Of niet?BR/Waarom leert de wachttoren dat alleen de 144.000 wedergeboren zijn als 1 joh. 5:1 zegt dat iedereen die gelooft in Jezus Christus is geboren uit God. Lees ook Joh.1:12 , 1 petrus 1:3 en Joh. 3:3 BR/BR/Dit is veeel belangrijker dan die passages die jij aanhaalt, om je gelijk te krijgen…

  75.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 20:53

    Ik geloof nog steeds dat God geneest! Als Hij dat niet meer deed was ik er simpelweg niet geweest!BR/Mijn moeder had een grote vleesboom in haar baarmoeder en kreeg daardoor een miskraam…(de dokters zeidden dat ze geen kinderen meer kon krijgen)Ze heeft hiervoor laten bidden en haar laten zalven met olie (Jak. 5:14) nog geen 3 mnd. later was ze zwanger van mij:D en de vleesboom was weg. BR/God is zoveel groter dan jullie denken, heb geloof als een kind.BR/BR/Je hebt gelijk dat er valse genezingen zijn, maar dat komt door de grote na-aper….

  76.   Emjesownon 31 Mrt 2009 at 20:54

    De satan is een grote na-aper, maar wat heeft hij na te apen (in genezingen) als God het niet “meer” doet?BR/BR/BR/Dat is n doordenker zeg!!!

  77.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 20:58

    Ja, denk daar maar eens over na…:)

  78.   Arison 31 Mrt 2009 at 21:05

    Jerke, die genezingen waren duidelijk geïnspireerd, waren een gave van de geest en dienden een doel. BR/BR/Tirzah, waarom wijk jij van het onderwerp af? Ik hoef mijn gelijk niet te halen anders zou ik er over door blijven gaan, maar zoals je hebt kunnen lezen wilde ik het er juist bij laten. Maar heb het er gerust met wat anderen nog even over. BR/BR/Ik wil je best van antwoord voorzien wat die andere vraag betreft. Maar ik had je gevraagd of wat ik je geschreven had op je .punt begreep. Zoniet, dan heeft het niet zoveel zin om op dat andere in te gaan. Als je de melk niet kunt verteren is vast voedsel niet aan te raden.

  79.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 21:08

    Aris, om ondanks alles on-topic te blijven, wat zegt dat ons? dat er dus genezingen mogelijk zijn als dat in Gods ogen een doel dient. Or am I missing something here?

  80.   ruthon 31 Mrt 2009 at 21:21

    @ Tirzah,BR/BR/Als ik ziek zou zijn, zou ik mijn hemelse Vader zeker om genezing bidden, maar of Hij dat doet, dat is een andere vraag.BR/Ik hoef hiervoor niet naar een genezingsdienst, want niemand heeft nu de gaven van genezing.BR/Ook claim ik lichamelijke genezing niet. BR/Ik ben reeds gezegend met alle hemelse zegeningen in mijn Heer en Heiland Jezus Christus.BR/En indien het lichaam waar ik in woon ziek wordt en God geneest mij niet, dan heeft God daar een bedoeling mee. Het is niet mijn wil, maar Zijn Wil geschiede in mijn leven.

  81.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 21:27

    Ruth, wij hebben allen de gave van genezing. wij zijn kanalen van de kracht van Christus. Maar Gods wil geschiede. Wij kunnen niet iedereen genezen. t Blijft een gebroken schepping hier op aarde. t Leven is stervelijk. Maar de warmte van een moeder voor haar kind is ook goddelijk: zonder deze zou het kind sterven. En we kunnen de pijn van naasten (met name met wie we een nauwe band hebben) verlichten door de hand op een plek te leggen of erboven, en met heel je wezen te vragen om kracht.

  82.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 21:50

    gt;gt;Hoe vaak heb je niet gehoord, dat de persoon, die zogenaamd genezen was, weer ziek is.BR/En wat zeggen ze dan: #39;Oh die persoon heeft niet positief beleden#39; of #39;die persoon twijfeld#39;?BR/gt;gt;BR/Het is nog veel erger. Een keten van stichtingen in Nederland die charismatisch is houdt zgn. quot;healingsquot; en de patiënten zijn geestelijk en lichamelijk of dubbel gehandicapten die geloven op hun eigen soms kinderlijke wijze in de Here Jezus. Ze zijn zo geboren en toch worden er healings gehouden. En als ze daarvandaan komen zijn ze natuurlijk niet genezen, maar dan wordt hen gezegd dat ze niet goed genoeg geloven en dat soort zaken.BR/Ik heb er bovenop gezeten en het verdriet wat dan plaats vindt bij deze mensen is schrijnend om te zien.BR/Ik vind dat de overheid daar moet ingrijpen en de zgn. deskundige verzorging moet aanpakken.BR/Maar ja dat zijn allemaal mensen die op die gronden worden aangenomen. Dus geen enkel tegengas.BR/Dit zijn mensen die niet voor zichzelf kunnen opkomen en er wordt een hoop subsidie opgestreken en ook veel giften, maar de mensen worden als maar zieker van deze misleidende geesten. Je bent geen goede verzorgster als je hieraan meedoet. Het is afschuwelijk en bizar.BR/Je krijgt het koud als je die healins meemaak en die aanbiddingen en hoe dat allemaal heten mag.

  83.   Tirzahon 31 Mrt 2009 at 21:50

    RuthBR/BR/Nou ga je al een beetje van je standpunt af….BR/BR/”want niemand heeft nu de gaven van genezing.”BR/BR/Wie zegt dat? Iedereen mag in Jezus’ Naam zieken de handen opleggen…BR/BR/Mar 16,18BR/ slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden. BR/Mat 23,33BR/Hier wordt natuurlijk niet letterlijk slangen bedoeld, wie was de eerste slang?BR/BR/Ef 6,12BR/ want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. BR/BR/Lucas 10:19BR/19 Zie, Ik heb u macht gegeven om op slangen en schorpioenen te treden en tegen de gehele legermacht van de vijand; en niets zal u enig kwaad doen.BR/BR/En iets dodelijks drinken dat is het tegenovergestelde van het drinken van Levend Water. Ieder krijgt per ongeluk of onbewust ook het gif van deze wereld, Het zal hun geen kwaad doen.BR/BR/Dit word dus geestelijk bedoeld!

  84.   Wilsophieon 31 Mrt 2009 at 22:00

    gt;gt; Die geschiedenis is natuurlijk letterlijk gebeurd maar staat voor een overdrachtelijke, geestelijke en profetische situatie.BR/gt;gt; Jerke die geschiedenis is letterlijk gebeurd maar alle verhalen in de Bijbel wijzen naar Christus. Ze zijn allemaal ondergeschikt daaraan en hebben als functie dat ze een type zijn van dat wat komen gaat.BR/Wat jij doet is wat je mij verwijt, je stelt de norm van het verhaal boven de profetische betekenis waardoor je de kern eruit snijdt en dat is zonde.BR/Het mist dan zijn doel.BR/Maar je bent w.s. nog erg jong dus ik neem het je niet kwalijk.BR/Ik hoop niet dat je vastroest en blijft steken bij deze gedachten.

  85.   ruthon 31 Mrt 2009 at 22:23

    Nee Tirzah,BR/BR/Ik ga niet van mijn standpunt af. In Gods woord staat dat ik alles mag bidden. BR/Fil.4 vers 6 en 7. Gods vrede in elke situatie is gegarandeerd.BR/BR/Tegen wie spreekt Jezus in de door jou aangehaalde teksten? Tegen zijn dicipelen.BR/Negers wordt in de brieven van Paulus gezegd, dat we op zieken de handen moeten leggen en zij zullen genezen.BR/Sterker nog, Paulus waarschuwd in 1 Tim 5:22 niet haasteijk iemand de handen op te leggen.

  86.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 22:25

    Wilsophie,BR/Om een tekst profetisch te laten zijn hoef je niet de letterlijke gebeurtenis af te schrijven, toch?BR/Groet van een 38-jarige

  87.   Groenharton 31 Mrt 2009 at 22:39

    Ruth,BR/BR/1 Tim.5:22BR/BR/Zou daar niet eerder bedoeld zijn het overbrengen van de Heilige Geest door handoplegging?BR/BR/Handelingen 8:14 Toen nu de apostelen te Jeruzalem hoorden, dat Samaria hetBR/woord Gods had aanvaard, zonden zij tot hen Petrus enBR/Johannes,BR/Handelingen 8:15 die, daar aangekomen, voor hen baden, dat zij de heilige GeestBR/mochten ontvangen.ഊHandelingen 8:16 Want deze was nog over niemand van hen gekomen, maar zijBR/waren alleen gedoopt in de naam van de Here Jezus.BR/Handelingen 8:17 Toen legden zij hun de handen op en zij ontvingen de heiligeBR/Geest.BR/Handelingen 8:18 En toen Simon zag, dat door de handoplegging der apostelenBR/de Geest werd gegeven, bood hij hun geld aan,

  88.   Groenharton 31 Mrt 2009 at 22:41

    Jerke 22:25BR/BR/Dacht het niet. De letterlijke betekenis is er ook niet voor niets ingelegd.

  89.   Jerkeon 31 Mrt 2009 at 22:50

    Ger, dat was precies mijn point ja

  90.   Groenharton 31 Mrt 2009 at 22:59

    Leuke storyBR/BR/Het moet zo een jaar of 24 geleden geweest zijn en ik was nog niet zo lang geleden to geloof gekomen (dit speelt zich af in Suriname). Mijn ex-schoonvader had land zover het oog reikte en veel vruchtbomen. Meestal gingen we daar in het weekeinde naartoe en dan plukten we meestal ook wel wat vruchten van de bomen.BR/BR/Zo ook in dat weekeinde waar ik het over heb. We waren met een groepje bij de sinasappelbomen en opeens begon iedereen naar me te gillen. Owroekoekoe kijk uit! Ik kijken en ik zag niks. Dacht dat het een grapje was. Weer gillen, weer kijken. En maar naar ze toegelopen. Ondertussen had mijn ex-schoonpa een stok gepakt en begon verwoed in het gras te slaan waar ik gestaan had en hield even later een slang van anderhalve meter de lucht in. Giftigste soort.BR/BR/Nu jullie weer.BR/BR/Shalom en welterusten voor straks (kinderbedtijd)BR/BR/Ger

  91.   ruthon 31 Mrt 2009 at 23:21

    Groenhart,BR/BR/Als het hier om het overdragen van de Heilige Geest ging, en de gaven die daarbij hoorde. BR/Waarom adviseerd Paulus, Timotieus om, voor zijn maag en menigvuldige zwakheden, een beetje wijn te drinken. Waarom zend hij hem niet een gordeldoek?BR/BR/In het boek Handelingen zie duidelijk de verschuiving van Petus(Evangelie van de besnijdenis), naar Paulus (Gods genade Evangelie).BR/Israel is gevallen, door de zonden tegen de Heilige Geest, steniging van Stefanus.BR/Dan zie je gelijk dat God een andere apostel roept. In handelingen 9 komt Saulus tot bekering.BR/In handelingen 10 zie je dat God naar de heidenen gaat. Cornelius en zijn huis ontvangen de Heilige Geest, terwijl Petrus nog met ze praat.BR/De hele handelingen periode beschrijft deze overgang. BR/Na de handelingenperiode is het gedaan met de gave van genezing.BR/De eerste brief aan Timotieus is geschreven na de handelingenperiode.

  92.   Groenharton 31 Mrt 2009 at 23:56

    Ruth,BR/BR/1 Kor.12 is toch ook geschreven na de Handelingen?BR/BR/1 Korintiërs 12:8 Want aan de een wordt door de Geest gegeven met wijsheid te spreken, en aan de ander met kennis te spreken krachtensBR/dezelfde Geest;BR/1 Korintiërs 12:9 aan de een geloof door dezelfde Geest en aan de ander gavenBR/van genezingen door die ene Geest;BR/1 Korintiërs 12:10 aan de een werking van krachten, aan de ander profetie; aanBR/de een het onderscheiden van geesten, en aan de ander allerlei tongen, en aan weer een ander vertolking van tongen.BR/1 Korintiërs 12:11 Doch dit alles werkt één en dezelfde Geest, die een ieder in het bijzonder toedeelt, gelijk Hij wil.

  93.   ruthon 01 Apr 2009 at 00:08

    Groenhart,BR/ BR/De eerst brief aan de Korinthen is geschreven tijdens Hand. 20:2BR/Schriftuurlijk bewijs:BR/Han. 19:1, 19:21-22, 20:1, 1 Kor 4:17, 16:8-10

  94.   ruthon 01 Apr 2009 at 00:12

    Ger,BR/BR/Correctie.BR/De eerste brief aan de Korinthen is geschreven tijdens Hand 19:22BR/En de tweede brief tijdens Hand 20:2

  95.   Anonymouson 01 Apr 2009 at 07:50

    Er staat vervolgens ook geschreven dat de gaven van profeteren en het spreken in talen zouden ophouden en dat liefde, hoop en geloof zouden overblijven. De betreffende gave van de geest waren dan ook tijdelijk.

  96.   ruthon 01 Apr 2009 at 13:04

    @ anoniem 1 april 2009 7:50,BR/BR/Amen!!!!

  97.   Anonymouson 01 Apr 2009 at 13:15

    Ruth, zo is het inderdaad, maar ik weet precies hoe ze hier weer op reageren. Dit pareren ze weer door te stellen dat die tijd nog niet gekomen is. Verschrikkelijk die mensen, die hun eigen rechtvaardigheid maar blijven zoeken en in hun eigen straatje blijven redeneren. Ze willen zo graag in ‘tongen’ spreken en profeteren en genezingen verrichten of geloven dat anderen dit in Jezus’ naam doen, dat ze de waarheid hierover verwerpen. BR/BR/Aris

  98.   ruthon 01 Apr 2009 at 13:41

    @ Aris,BR/BR/Er zijn heel veel mensen die betoverd zijn net als de Galaten.BR/Ik was er ook een van. Totdat ik het besluit nam, alleen die dingen aan te nemen die in Gods Woord staan (rechtgesneden), en niet iets te geloven, omdat het goed voelt, of vanwege traditie. BR/BR/Traditie beperkt en verblind je.BR/Een goed voorbeeld hiervan is 1 Kor 14:20-22.BR/Hoeveel mensen lezen niet deze tekst en toch beweren mensen die in ‘tongen’ spreken, (betere) gelovigen te zijn.

  99.   Tirzahon 01 Apr 2009 at 13:43

    Inderdaad ga ik weer “pareren” dat die tijd nog niet gekomen is…BR/BR/Want als je verder leest:BR/BR/1 Kor. 13: 8 De liefde vergaat nimmermeer;BR/maar profetieën, zij zullen afgedaan hebben;BR/tongen, zij zullen verstommen;BR/kennis, zij zal afgedaan hebben.BR/9 Want onvolkomen is ons kennen en onvolkomen ons profeteren.BR/10 Doch, als het volmaakte komt, zal het onvolkomene afgedaan hebben.BR/BR/Als het volmaakte komt….

  100.   ruthon 01 Apr 2009 at 13:48

    @ Tirzah,BR/BR/Het volmaakte is gekomen nadat Johannes de Openbaring van onze Here Jezus Christus op Patmos ontvangen heeft. Toen was de Bijbel af.

  101.   ruthon 01 Apr 2009 at 13:52

    Sterker nog,BR/“Het volmaakte” heeft te maken met de voltooiing van de boodschap die aan de apostel Paulus is toevertrouwd. Het is een verwijzing naar de volheid van de kennis van de openbaring van het geheimenis aan hem gegeven. BR/Efeze 4 geeft verder licht op dit proces:BR/BR/“Daarom zegt Hij: Als Hij opgevaren is in de hoogte, heeft Hij de gevangenis gevangengenomen en heeft DEN MENSEN GAVEN GEGEVEN”.BR/BR/“Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zone Gods, TOT EEN VOLKOMEN MAN, tot de mate van de grootte der volheid van Christus”. Efeze 4:8,13BR/BR/De gaven waren nodig “totdat” de openbaring voltooid was. Hierover zegt Kolossenzen 1:25,26 :BR/BR/“Welker dienaar ik geworden ben naar de bedeling Gods, die mij gegeven is aan u, OM TE VERVULLEN HET WOORD GODS;BR/BR/Namelijk de verborgenheid, die verborgen is geweest van alle eeuwen en van alle geslachten, maar nu geopenbaard is aan Zijn heiligen”.

  102.   Wilsophieon 01 Apr 2009 at 17:36

    Jezus Christus is gister en heden en in de toekomst Dezelfde, maar het karakter van Zijn handelen is niet altijd hetzelfde.BR/God heeft in 6 dagen deze aarde herschapen en in 6 dagen kwam die oude schepping tot stand.BR/Ook in 6 perioden waarin Gods karakter steeds wijzigt zal Hij de nieuwe schepping tot stand brengen nog heerlijker en volmaakt.BR/BR/God gaf Israël de wet, opdat het na ontdekking van zichzelf zijn heil en genezing bij Christus zou zoeken, want de wet diende als een tuchtmeester van Israël tot Christus.BR/De wet is door Mozes gegeven de genade en waarheid is door Jezus Christus geworden.BR/BR/De strengheid van de wet maakt plaats voor de openbaring van Gods genade door Christus. Zie de geschiedenis van de blindgeborene. Joh.9.BR/De werken Gods zouden openbaar worden door de genezen heen. Zelfs de dood vertrok toen Hij Christus in de ogen keek.BR/BR/ Hij genas allen die het van node hadden Hij heeft onze ziekten Op zich genomen en onze smarten gedragen. Jesaja 53:4 en deze profetie voor Israël heeft Jezus vervuld tijdens Zijn leven op aarde. Hij genas allen die kwalijk gesteld waren, opdat vervuld zou worden dat gesproken is door de profeet Jesaja.BR/BR/Tijden Zijn leven droeg Hij de ziekten van Zijn volk en tijdens Zijn kruisiging de overtredingen van Zijn volk. Dat behoort nog bij het einde van een huishouding.BR/BR/Dan breekt de bemoeienis met Israël het aardse volk. BR/God houdt Zich bezig met een ander hemels volk.BR/Dit is het grote kenmerk van deze tegenwoordige eeuw. ( aion).BR/BR/Israël Gods aardse volk leefde onder de wet en De Gemeente Gods hemelse volk leeft onder de genade.BR/BR/Israël had ook aardse zegeningen ze betroffen de vrucht huns buiks en de vrucht huns lands, de vrucht hunner beesten met hun korf en baktrog met overvloeiende schuren.. Deut 28 vers 1-13.BR/BR/De zegeningen van het hemelse volk zijn hemels van karakter.BR/Zij zijn niet stoffelijk, maar geestelijk van aard.BR/Zij betreffen niet het lichaam, maar de geest van de gelovige, of de ziel zo je wilt.BR/Efeze 1 vers 3. BR/BR/Een kenmerk is de inwoning van de Heilige Geest. BR/Dus welke werken Gods moeten wij dan in onze tijd verwachten?BR/Zouden kruisdood en opstanding en hemelvaart geen verandering hebben gebracht in de manier waarop God werkt?BR/BR/Is het werk Gods aards of hemels van karakter?BR/BR/Ken je iemand die doden opgewekt heeft.BR/En kom niet met een verhaal van een slang oppakken want dat zie ik ook op de tv dat is een bepaalde “greep” en dan kan die slang niets beginnen. Dat zijn kunstgrepen.BR/BR/Wij kunnen grotere werken doen (zegt de Heer)door de Heilige Geest.BR/Waaruit bestaan die dan?BR/BR/Ze zijn van een hoger niveau namelijk de levend making van geesten die dood zijn in misdaden. Ef. 2 vers 1-8.BR/Want als de geest meerder is dan het lichaam ( 1 Kor.9 vers 27) dan moet ook het werk Gods dat zich hiermee bezig houdt meerder zijn dan het bezighouden met lichamen.BR/BR/Eeuwige leven is toch hoger dan de opgewekte doden die weer verdriet “deden” aan hun nabestaanden en alsnog stierven.BR/BR/Toch is de Werker van beide dingen DEZELFDE.BR/Geen schaduw van omkeer is bij Hem.BR/BR/Hij is het die in deze huishouding Zijn Heilige Geest zond op aarde, niet om zieken te genezen of lichamen die dood zijn op te wekken, maar om in dit sterfelijke lichamen Goddelijk leven openbaar te maken. En dat werk is groots.BR/BR/Toen Christus op aarde wandelde was Zijn werk aards van karakter en het ging om het aardse lichamelijke welzijn van Israël.BR/Nu is Hij in de hemel en houdt Hij Zich bezig met het eeuwig en geestelijk welzijn van Zijn verloste volk de Gemeente.BR/BR/Pas in de volgende huishouding na de verlossing van ons lichaam wanneer Hij in de lucht zal verschijnen dan wendt God Zich weer tot Zijn geliefde andere volk.BR/BR/Paulus schrijft aan Tim. “Leg niemand haastiglijk handen op en heb geen gemeenschap aan andere zonden”.BR/Johannes schrijft: “Gelioefden gelooft niet iedere geest maar beproeft hen of ze uit God zijn.”BR/BR/Heeft de Heer ooit iemand gedeeltelijk genezen?BR/BR/Het is een bekend feit dat er een merkwaardige samenhang is tussen de verschillende delen van de gecompliceerde persoonlijkheid van de mens.BR/BR/Moeten wij alle bovennatuurlijk dingen aan God toeschrijven?BR/BR/Israel werd hiertegen gewaarschuwd. BR/De dag is niet ver dat er een boze geest in staat is om iets tot stand te brengen wat ogenschijnlijk goed lijkt en hij komt voor uit de religie met macht en tekenen.BR/BR/Is het niet ernstig om bij mensen hoop te wekken en valse verwachtingen met alle schadelijke gevolgen van dien.BR/Mogen wij zomaar zeggen dat iemands geloof te klein is?BR/Of dat hij onbeleden zonden heeft?BR/BR/Dat is een ernstige verantwoordelijkheid die ik niet graag zou dragen.BR/BR/Dan Jakobus die adviest geeft aan mensen die lijden die zouden bidden en is iemand goedsmoeds dat hij psalmzinge, en dat is ook aan ons gericht, uiteraard en niet zoals Luther het een strooie brief noemt.BR/BR/Jakobus is de meest joodse schrijver uit het NT.BR/Daarom noemt hij het zingen van Psalmen.BR/Paulus heeft het ook over geestelijke liederen.BR/BR/Dan het advies om middelaars te zoeken, Jacobus heeft het kennelijk alleen over zieken die een gevolg zijn van de kastijdende hand van God zoals in 1 Kor.11, dat advies is niet algemeen. BR/En als de zieke zelf weet dat dat de oorzaak is dan is het advies om oudsten te roepen en met hem te bidden, maar dat gebed des geloofs zal de zieke behouden en hem oprichten. Mislukking is uitgesloten.BR/De olie is het symbool van de Heilige Geest en de zalving was een symbolische handeling dat de gemeenschap met God hersteld was.BR/Bewaring voor ziekten als gevolg van ongehoorzaanheid was een belofte aan Israël en onder het oude verbond. Deut.7.BR/En de Here zal alle krankheid afweren van u en Hij zal u geen van de kwade ziekten van de Egyptenaren opleggen, maar zal ze leggen op allen, die u haten. BR/BR/Dat is toch niet wat vandaag de gelovige Christen moet verlangen, dat zijn ziekten komen op degene, die hem haten. Dit was een onderdeel van het Oude Verbond.BR/BR/Gods kinderen mogen ook nu de ziekten bij Hem brengen, Hij is machtig te genezen, maar Hij kan ook zeggen: “Mijn genade is u genoeg.”

  103.   ruthon 01 Apr 2009 at 17:43

    Prachtig Wilsophie, kan ik alleen amen op zeggen!!!

  104.   Groenharton 02 Apr 2009 at 11:35

    Ruth 1 april 0:12BR/BR/Je hebt gelijk hoor. Klopt. Maar inderdaad is het de vraag wanneer dan de volmaaktheid effectief wordt.BR/BR/Te stellen dat alles pas is geschied wanneer het nieuwe Jeruzalem een feit is is ook het overdenken waard.

  105.   ruthon 02 Apr 2009 at 13:53

    @ Ger,BR/BR/Voor antwoord op deze vraag lees mijn reactie van 1 april 13:52

  106.   Travelleron 02 Apr 2009 at 20:21

    Teake,BR/BR/groot gelijk! Dit is kwakzalverij. Zoiets maakt me misselijk!!BR/BR/Dagelijks sterven wereldwijd duizenden en duizenden mensen door ziekten, ongevallen, natuurrampen, oorlogen, noem maar op.BR/BR/En dan zou God de ene mens wel genezen en de ander niet. De ene kan het ziekenhuis uitwandelen, dan ander komt diezelfde avond niet thuis van zijn/haar werk. En begin niet dat God nog ‘n “speciaal doel” heeft met die ene die Hij wel zou redden. Da’s een belediging. Of kan de almachtige God niet iedereen gebruiken? Goddelijk schaakspel… Welk beeld van God dragen we eigenlijk uit?

  107.   Groenharton 03 Apr 2009 at 00:26

    Beeld? G’d is alles wat de mens kan zijn en meer. Heeel veel meer.BR/BR/Jesaja 55:7 De goddeloze verlate zijn weg en de ongerechtige man zijn gedachten en hij bekere zich tot de HERE, dan zal Hij Zich overBR/hem ontfermen – en tot onze God, want Hij vergeeft veelvuldig.BR/Jesaja 55:8 Want mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet mijn wegen, luidt het woord des HEREN.

  108.   Albertus B.on 06 Apr 2009 at 00:40

    Jezus is het beeld van God, niemand heeft ooit God gezien, maar Jezus heeft Hem doen kennen.BR/Kijk naar Jezus en je ziet het wezen van God.BR/God is één en enkel liefde.Onze God is één!

  109.   Tirzahon 06 Apr 2009 at 09:52

    TravellerBR/BR/Ga jij nou voor God spelen, ik denk dat God dat zelf wel bepaalt wie wel en wie niet genezen worden.

Trackback URI | Comments RSS

Leave a Reply

Get Adobe Flash playerPlugin by wpburn.com wordpress themes